Handels- og abonnementsbetingelser

Generelle handelsbetingelser

Generelt

Disse betingelser gælder for dit køb af varer og andre ydelser på hjemmesiden www.SundeBen.dk. På Sundeben.dk kan du både købe og leje visse varer. Se
Det er kun forbrugere, der kan købe varer og ydelser på  www.SundeBen.dk, og ved bestilling af varer på www.SundeBen.dk bekræfter du, at du ikke køber varer med henblik på videresalg.

Ønsker du at handle som erhvervsdrivende, bedes du kontakte os her.
SundeBen.dk er ejet og drives af:
Optima Sport ApS
Tirsbæk Søvej 11
7120 Vejle Øst
CVR-nr.: 38966227

Levering

Varerne leveres med GLS indenfor 3-4 arbejdsdage.

Ved levering udenfor Danmark skal påregnes ekstra leveringstid.

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.

Betaling

For at handle på www.SundeBen.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer.

På www.SundeBen.dk kan du betale med Dankort, VISA/Dankort, VISA Electron, VISA og MasterCard og Maestro.

Beløbet hæves først fra din konto, når varen er afsendt til din angivne leveringsadresse. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt.

Betaler du med bankoverførsel, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere på PayPal hjemmeside.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedligydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hivs du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: https://viabill.dk/forretningsbetingelser/

Prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Reklamationsret
Når du handler på www.SundeBen.dk kan købelovens mangels regler finde anvendelse på varekøb. Det betyder at du har 24 måneders reklamationsret.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis du mener, at din vare har en fejl eller en mangel, bedes du kontakte os på kontakt@SundeBen.dk. Når du henvender dig, skal du forklare, hvad fejlen eller manglen ved varen er.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen skal sendes til:
Optima Sport
Tirsbæk Søvej 115
7120 Vejle Øst
Vedlæg en kopi af din faktura.

Vi anbefaler altid at man os kontakter os, for at se om vi kan afhjælpe en evt. udfordring over telefonen:
Mail: kontakt@SundeBen.dk
Tlf. 22 352 353

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

PrøvePeriode

For vores recovery boots tilbyder vi 7 dages gratis prøve periode. Såfremt du ikke føler at støvlerne er noget for dig bedes du kontakte os og få et returlabel. Støvlerne skal returneres i den originale forsendelsesemballagen.

Prismatch

Ved benyttelse af vores prismatch bedes du dokumentere hvor du har set en tilsvarende vare. Har de to varer samme specifikationer matcher vi prisen -5%.

Fortrydelsesret

Du har naturligvis en lovfæstede fortrydelsesret på 14 dage. Benytter du dig af den gælder de betingelser, det fremgår af vores betingelser herom. Helt ekstraordinært tilbyder vi en prøve periode på vores recovery boots i 7 dage, du kan bruge varen og se om den er noget for dig. Hvis du ikke føler at støvlerne er noget for dig bedes du kontakte os og få en returlabel gratis. Støvlerne skal returneres i den originale forsendelsesemballage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@sundeben.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Recovery Boots og tilbehør til disse.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 70 kr.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Fortrydelse af en del af varekøbet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk hjem til dig eller til din arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der regelmæssigt bringer varer ud i dit område.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Pakken sendes til:
Optima Sport
Medeavej 21
7100 Vejle

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Optima Sport ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på sundeben.dk er Optima Sport ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@sundeben.dk. Du kan læse mere om vores persondatapolitik her: https://sundeben.dk/cookie-og-privatlivspolitik/

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Ansvar og sprog vedrørende website og service
Optima Sport kan ikke garantere, at hjemmesiden til enhver tid er fejlfri og i drift.
Kontakt til Optima Sport kan ske på Engelsk eller Dansk.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d 05.10.2019.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
OptimaSport.dk
Tirsbæk Søvej 115
7120 Vejle Øst
E-mail: kontakt@sundeben.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Abonnementsbetingelser

Bindingsperiode

Du kan til en hver tid opsige dit abonnement. Se opsigelse for at læse mere.

Opsigelse

Abonnementer skal opsiges med en måneds varsel til udgange af en måned. Vi skal modtage din opsigelse pr. e-mail og bekræfte modtagelsen. Mails vedr. opsigelse sendes til: kontakt@sundeben.dk

Prisjustering

Vi forbeholder os retten til årligt at rette prisen for abonnementet i forhold til forbrugerprisindekset, uden forudgående varsling.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@sundeben.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelsesret på abonnementet

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi har lavet aftalen.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra aftaledagen til at give os besked om, at du vil fortryde. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i betingelserne.

Tilbagebetaling på abonnement

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for den del af abonnementet, der allerede er leveret. (Beløbet opgøres pr. dag abonnementet har været gældende).

Tilbagebetaling af depositum

Du får dit depositum tilbage betalt når vi har modtaget produktet retur.  Vi forbeholder os retten til at trække dig i depositum, såfremt produktet er beskadiget svarende til et beløb på den værdiforringelse som varen har fået.

Aflevering af udstyr, skal ske indenfor åbningstider, eller efter aftale med personale. Alt udstyr skal behandles med respekt. Derfor skal udstyret også afleveres, i samme stand som ved udlevering. Dette betyder at udstyret skal være funktionsdygtig og rengjort.

Hvis der er noget galt med abonnementet

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på (indsæt tlf. eller mail).
Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen:

Træk på dit kort

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort. 

Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

Abonnementsbetingelserne er senest opdateret d. 11.12.2020