FAQ Optima Sport

FAQ Optima Sport

Jeg er ny hos Optima Sport - hvordan handler jeg?

Hos Optima Sport har vi et stort udvalg af produkter, der kan hjælpe dig i din sport og frihed! Du finder lige præcis de ting, du godt kan lide under de forskellige kategorier.

Når du har valgt et produkt, så vælger du en størrelse (hvis sådan en findes for din vare), samt antal og trykker ”LÆG I KURV”.

Du kan dernæst se varen bliver flyttet op i højre hjørne, hvor din indkøbskurv er.

Du kan vælge at handle videre og komme flere varer i din indkøbskurv, eller du kan afslutte dit køb.

For at afslutte dit køb, går du op i indkøbskurven i højre hjørne og tjekker at alt er som det skal være.

Dernæst trykker du på ”GÅ TIL KASSE”. Her indtaster du alle dine Forsendelsesoplysninger, og trykker på "FORTSÆT TIL LEVERING"

Herefter vælger du Leveringsmetode og trykker på "FORTSÆT TIL BETALING"

Herefter vælger du Betaling, og vælger hvilken måde du ønsker at betale  og trykker herefter på "GENNEMGÅ ORDREN"

Når du trykker på ”GENNEMGÅ ORDREN”, vil du komme ind på en ny side med en bekræftelse af, at din ordre er gennemført, og du skal derfor også tjekke din mail for selve bekræftelsen herpå.

Hvor lang er jeres leveringstid?

Vi bestræber os på at afsende alle varer indenfor 1-3 hverdage, hvis bestillingen er lagt før klokken 15.00.

I travle perioder kan der i nogle tilfælde forekomme en ekstra dags leveringstid.

Der kan i enkelte tilfælde være restordrer og sker dette, vil vi straks informere heromkring.

Er det sikkert at handle online?

Det er 100% sikkert at handle hos os. Vi videregiver ikke dine oplysninger til andre, og du kan trygt stole på os.

Vi hæver først penge fra dit kort, når din ordre er afsendt.

Herudover er vi medlem af e-mærket, som jævnligt tjekker vores shop.

Hvilke betalingsmåder kan jeg vælge imellem?

Du kan betale med MobilePay, Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, ApplePay, GogglePay, AmEx, UnionPay, Viabill samt AnyDay. 

Vær dog opmærksom på, at vi først trækker beløbet, når din ordre er afsendt.

Benytter du dig af gavekort eller anden rabat, vil vi først hæve hele beløbet og derefter kreditere værdien af dit gavekort eller anden rabat.

Hvad sker der, når jeg har lavet en bestilling?

Når din bestilling er gennemført, vil du få en ordrebekræftelse på skærmen med det samme, og en ordrebekræftelse i din mail. Det er derfor vigtigt, at du tjekker din kvittering grundigt igennem for evt. fejl og underetter os hurtigst muligt, hvis der skulle være en fejl.

Hvad sker der, når jeg har lavet en bestilling?

Når pengene er blevet trukket, så er din ordre afsendt, og du vil modtage et Track & Trace nummer, så du kan følge din ordre.

Modtager du ikke et Track & Trace nummer, kan du kontakte vores kundeservice i åbningstiden og få dette tilsendt. Når vi har sendt pakken afsted, bliver den som oftest leveret dagen efter med Bring eller Dao – dog kan der forekomme lidt ventetid i de travle perioder som jul m.m.

Kan jeg ændre i min bestilling?

Hvis du gerne vil lave ændringer i din ordre, så skal du kontakte vores kundeservice på mail eller telefon. Er din ordre allerede pakket eller sendt, er det ikke muligt at ændre.

Kan jeg annullere min bestilling?

Det kan du godt, såfremt pakken ikke er pakket eller afsendt. Tag blot fat i vores kundeservice og oplys os venligst dit ordrenummer.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Vi har lavet en nem og sikker returportal, som du kan følge for at lave en retur til os. Klik HER.

Hvornår modtager jeg tilbagebetaling på min retur?

Efter vi har modtaget din vare/varer retur, krediterer vi beløbet til din konto inden for 10 dage.

Jeg har netop åbnet min pakke, og er der er en forkert/defekt vare – hvad gør jeg?

Vi beklager selvfølgelig meget, hvis du har modtaget en defekt, beskidt eller forkert vare. Er dette dog tilfældet, så skal du hurtigst muligt sende varen retur i den originale emballage. Kontakt evt. kundeservice via mail eller telefon.

Hvordan køber jeg et gavekort?

Vi har en lang liste med gavekort af forskellig værdi. Du kan finde det lige her. Du køber det ligesom, at det var en almindelig vare og får en kode, samt en flot mail med gavekortet, som du kan printe ud og benytte som gave med det samme!

Hvordan anvender jeg mit gavekort?

Du noterer gavekortkoden i kurven, så bliver det automatisk fratrukket dit køb.

Kan jeg anvende 2 eller flere gavekort på samme bestilling?

Nej, det kan du desværre ikke. Kontakt kundeservice for brug af flere eller notér gavekortkoderne og selve værdien i kommentarfeltet og vi nedjusterer dit samlede købsbeløb, så vi hæver et mindre beløb svarende til gavekortværdierne fra din konto.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke køber for hele mit gavekortbeløbet?

Benytter du ikke hele dit gavekortbeløb, vil resten af beløbet bortfalde (når gavekortet udløber).

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke køber for hele mit gavekortbeløbet?

Returnerer du en ordre, hvor du har benyttet gavekort, vil du efterfølgende få tilsendt et tilgodebevis.

Kan gavekort ombyttes til kontanter?

Nej, det er ikke muligt at ombytte gavekort til kontanter.

Hvor længe kan mit gavekort anvendes?

Det kan anvendes 3 år fra den dato gavekort er købt.